10 Lut

TVP nie wspiera naszych działań na rzecz repatriantów i Polonii w Kazachstanie.

Zwróciliśmy się z listem do Prezesa TVP Jacka Kurskiego w sprawie repatriantów z Kazachstanu, po jakimś czasie spotkała się z nami członek zarządu TVP Marzena Paczuska.

Rozmowa niestety nic nie dała, chociaż mieliśmy nadzieję, że TVP będzie wspierać nasze działania na rzecz repatriantów i Polonii w Kazachstanie. W dalszym ciągu TVP nie udziela tym sprawom praktycznie żadnej uwagi.

Poniżej nasz list do Prezes TVP Pana Jacka Kurskiego.

Szanowny Panie Prezesie,

Stowarzyszenie Wspólnota Kazachska jest polską organizacją pozarządową non profit, działającą od 2002 roku, na rzecz upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka. Wspólnota Kazachska zajmuje się m.in. pomocą repatriantom w Polsce i Polakom w Kazachstanie, rozwoju demokracji w Kazachstanie.

Polska nie może zapominać o swoich rodakach zesłanych w czasach stalinowskich do Kazachstanu i ma moralny obowiązek, aby pamiętać o nich i umożliwić im powrót do Ojczyzny. Nie możemy także zapominać o Polakach, którzy z różnych przyczyn nie mogą wrócić do Polski i dlatego ważne jest działanie na rzecz demokracji w Kazachstanie. Jedyna polska organizacja związana z Kazachstanem, taka jak nasze stowarzyszenie, szuka wsparcia od Polski dla swoich działań.

Zwracamy się do Pana o wsparcie naszych działań poprzez nagłośnienie w programach TVP spraw repatriantów i Polonii w Kazachstanie poprzez podawanie do publicznej informacji o naszych działaniach: (więcej…)

12 Maj

List w sprawie Bielsat.

List do Prezesa Rady Ministrów, Prezesa TVP i Rady Mediów Narodowych w sprawie TV Biełsat

W odpowiedzi na mail A. Romaszewska – Guzy z dnia 15.03.2018, będący odpowiedzią na nasz list z dnia 03.02.2018 do Pana Prezesa TVP Jacka Kurskiego, pragniemy odnieść się poniżej.

Generalnie list nie odpowiada na nasze pytania, natomiast zawiera sporo ogólników i nie do końca prawdziwych faktów.

TV Biełsat zatrudnia Igor Vinyavskyi, człowieka blisko związanego z Otwarty Dialog.

Romaszewska pisze o fundacji Otwarty dialog bardzo enigmatycznie, że:

nazwa fundacji zaczęła figurować w publikacjach sugerujących jej wątpliwą reputację”

gdy w rzeczywistości Otwarty dialog, finansowany z podejrzanych źródeł, wprost nawoływał do obalenia demokratycznie wybranego rządu w Polsce a MSZ podjęło kroki prawne, aby ustanowić zarząd komisaryczny w fundacji.

Igor Vinyavsky otrzymał w Polsce status politycznego uchodźcy dzięki wsparciu Otwartego dialogu o czym mówił sam Vinyavskyi. Romaszewska pisze, że

”trudno jest wyobrazić sobie, żeby jakakolwiek fundacja czy inna organizacja pozarządowa mogła mieć zasadniczy wpływ na decyzję instytucji państwowych w tej akurat sprawie”

Pragniemy przypomnieć, że Vinyavsky otrzymał status uchodźcy w Polsce w czasie rządów PO, gdzie Ministrem Spraw Wewnętrznych był B. Sienkiewicz, późniejszy współpracownik Otwarty dialog na Ukrainie.

Vinyavsky przedstawia się jako szef kazachskiej gazety Vzglyad, która podszywa się pod oryginalną opozycyjną rosyjską gazetę Vzglyad. W ten sposób dodawał sobie opozycyjności, ponieważ wszyscy Vzglyad kojarzyli z prawdziwą opozycyjną gazetą rosyjską. To metoda Otwarty dialog rejestrować klony – w Polsce np. zarejestrowali dwie fundacje o tej samej nazwie i różnych KRS.

Kazachski klon Vzglyad, jak również inne pseudo-opozycyjne media oraz organizacje pozarządowe, zostały stworzone przez kazachskiego oligarchę Ablyazov, żeby broniły jego interesów i przedstawiały jego działalność jako opozycyjną, chociaż niezawisły sąd w Wielkiej Brytanii skazał go za oszustwo. Vinyavsky już mieszkając w Polsce jeździł po Europie broniąc oszusta Ablyazov.

Ablyazov ukradł w ciągu niespełna czterech lat, w Kazachstanie, u kazachskiego narodu ponad 6 miliardów dolarów, a w Rosji 2.8 mld $. Takich pieniędzy bez zgody tamtych władz i służb specjalnych nie kradnie się. Tymczasem już wiele razy występuje w TV Belsat jako „ekspert” od Kazachstanu, Rosji i Białorusi. Czy to jest do pomyślenia, żeby kazachski oligarcha miał w Polsce do swojej dyspozycji polską państwową telewizję?

http://belsat.eu/ru/programs/17-let-za-klik-myshkoj-i-eto-v-kazahstane/

http://belsat.eu/ru/programs/novye-zapadnye-sanktsii-mogut-obrushit-ekonomiku-rossii-a-zatem-i-drugih-uchastnikov-eaes/

http://belsat.eu/ru/programs/v-kazahstane-otmechayut-den-lidera-natsii-nazarbaev-ujdyot-na-pensiyu/

http://belsat.eu/ru/in-focus/lukashenko-prinyal-nazarbaeva-chto-stoit-za-vizitom-glavy-kazahstana/

http://belsat.eu/ru/programs/lukashenko-sdelal-reverans-pered-kazahstanom/

http://belsat.eu/ru/programs/nazarbaev-hochet-ostatsya-v-istorii-reformatorom/

http://belsat.eu/ru/news/kazahskii-biznesmen-ablyazov-model-s-prezidentom-v-stranah-sng-opasna/

http://belsat.eu/ru/news/dvoe-na-adnago-chamu-nazarbaeu-z-putsinym-suprats-lukashenki/

http://belsat.eu/en/news/cis-countries-presidents-hold-monopoly-on-power-kazakhstan-s-emigre-businessman/

Oburzające jest, że stacja, która została powołana, żeby promować idee demokracji na Białorusi, zajmuje się promowaniem oszusta.

Ablyazov znany jest z tego, że płaci, aby podtrzymywać swój wizerunek prześladowanego, podkupuje dziennikarzy i polityków. Reżim w Kazachstanie nie lubi, kiedy inny złodziej kradnie to co on może ukraść i dlatego ludzie Ablyazov tacy jak Vinyavsky okazywali się w więzieniu.

Poglądy i postawę Vinyavskiego można najlepiej poznać na jego profilu FB, gdzie ostatnio zamieścił skandaliczny tekst szydzący z kandydata na Prezydenta Warszawy Patryka Jaki. Vinyavskyi wyśmiewa się min. z jego nazwiska, nazywając go „Bylejaki” – „Абыкакой”. To są poglądy przesiąknięte filozofią Otwarty dialog i nienawiścią do polskości.

Jak pracownik państwowej telewizji Biełsat, na którą co roku łożymy 20 mln z naszych podatków – może szydzić z czyjegoś nazwiska! W cywilizowanym świecie to jest nie do pomyślenia.

Jacyż to ludzie i siły muszą stać za Vinyavskyi i Otwarty dialog, że żadne nasze argumenty i dowody nie mogą dotrzeć do władz TVP i władz RP?

Prosimy o wyjaśnienie, czy takie działanie jest zgodne z linią programową stacji Belsat utrzymywanej na koszt polskiego podatnika? Oczekujemy od MSZ i Komisji zajmujących się państwowymi mediami zabrania głosu w tej sprawie.

 

Balli Marzec

Prezes Stowarzyszenia Wspólnota Kazachska

Opozycja Kazachstanu za granicą

Tel. 605 039 973

Mail: [email protected]

 

27 Sie

Biełsat promuje kazachskiego oszusta.

 Pani Premier Beata Szydło

                                                                               Prezes TVP Jacek Kurski

Biełsat promuje kazachskiego oszusta.

Telewizja Biełsat finansowana przez Polski MSZ i TVP, czyli polskiego podatnika, promuje kazachskiego oszusta Ablyazov. Bielsat zatrudnił w dziale informacji Ukraińca Igora Viniavskiego, człowieka z bliskiego otoczenia oszusta Ablyazov, związanego z Otwarty Dialog, który nawoływał do siłowego obalenia rządu w Polsce. W TV Biełsat ukazał się  wywiad z  Ablyazov przeprowadzony we Francji. Wychodzi, że z kieszeni polskiego podatnika sfinansowano wyjazd ekipy telewizyjnej i dziennikarzy. Oburzające jest, że stacja, która została powołana, żeby promować idee demokracji na Białorusi, zajmuje się promowaniem oszusta. (więcej…)